Krónika

1948: "Muli-Mobil"

1940: Mozgalmas időszak.

A STILL gyártmányai keresettekké váltak.

A 40-es évek első felében tartott a II. Világháború. Németországban mindenkire hatással volt.

A STILL cég továbbra is áramfejlesztőket gyártott. Teljesítményük állandóan nőtt. 1945. elején a StILL munkatársak száma megközelítette az 1500-at, és a cég termelése majdhogynem megháromszorozódott. A háború végeztével kezdetét vette az újjáépítés.

A gyártóüzemek majdnem fele romokban hevert, és a cégnek villanymotorok és transzformátorok javításával kellett túlélnie ezt az időszakot. Már 1945. Júliusában megkezdték új gyártmányok kifejlesztését. Két tervezővel járműgyártó részleget hoztak létre, és már a következő évben bemutatták az EK 2000 típusú villamos targoncát. Ennek a villamos meghajtású szállítóeszköznek a terhelhetősége 2 tonna volt, és jelentős változás állt be vele a cég gyártmányszerkezetében. Ezt követően főleg járművet gyártottak, úgynevezett felszíni szállító járműveket. (A villamos gépek gyártását 1969-ben teljesen abbahagyták.)

Az EK 2000 típussal már teljesen új szerkesztési elvet valósítottak meg. Az újszerű egyedi kerékrugózást és a botkormányzást 1948-ban és 1952-ben szabadalmaztatták. 1947-ben kezdte el vásárolni az EK 2000 típust a Német Államvasutak.

A cég fellendülésében további újítás is szerepet játszott.