A Still bemutatja az RX 70 targoncát, mely kategóriájában a leggazdaságosabb

Világszerte osztályában a leggazdaságosabb targonca:

Világszerte osztályában a leggazdaságosabb targonca:

A Still RX 70 csak 2,5 litert fogyaszt óránként, amely pozitív hatást gyakorol a Total Cost of Ownership-ra.

A Still RX 70 csak 2,5 litert fogyaszt óránként, amely pozitív hatást gyakorol a Total Cost of Ownership-ra.

A targonca létezik dízel és gázüzemű változatban 4 teherbírási fokozatban 2.2 és 3.5 tonna között.

A targonca létezik dízel és gázüzemű változatban 4 teherbírási fokozatban 2.2 és 3.5 tonna között.

A hamburgi székhelyű Still GmbH, amely intelligens intralogisztikai vezérlés vezető szállítója, töretlenül folytatja innovatív termékoffenzíváját. RX 70 néven került a világpiacra az egyetlen hibrid technológiával ellátott targonca.

A két különböző meghajtási mód kombinációja nagy múltra tekint vissza a Still történetében, hiszen a cégalapító, Hans Still már több mint 50 éve kifejlesztette a dízelelektromos meghajtású targoncákat. Ezt a technikát használja a különösen gazdaságos üzemeltetés érdekében az új RX 70, amelyet 4 teherbírási fokozatban (2.2, 2.5, 3.0 és 3.5 tonna) dízel vagy gázmeghajtású variánsban kínálnak.

 

Az előremutató meghajtási rendszer egy belsőégésű motorból, mely a generátort hajtja, egy intelligens vezérlésből valamint egy elektromotorból áll.

Az erőátvitel tehát kizárólagosan érintkezés nélküli mágnesességen alapszik. Így nincs súrlódás és nincs kopás, ami nem elhanyagolható, hiszen így az üzemanyag- és szervizköltség csökken. Mindezen túl a hamburg-billbrooki tervezők nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy egy különösen robusztus és nagy teljesítményű gyártmányt alkossanak, amely az állandó nehéz munkakörülményekkel– hideg és kosz, nedvesség és rozsda – szemben is megállja a helyét. A harmadik fontos ismertetőjegy a targoncák kompakt, ergonómikus felépítése, amely hatékony munkavégzést tesz lehetővé.

 

Az RX 70 új mércét jelent a gazdaságosság terén és ezáltal a Total Cost of Ownership (TCO) terén is.

Ilyen összköltségszámítást kínál ügyfelei számára a megrendeléstől a felhasználási időintervallumon át a másodlagos felhasználásig.

A világpiacon mindössze 2.5 liter per óra fogyasztásával kategóriájában ez a leggazdaságosabb (a 2.5 tonna teherbírású modellen tesztelve VDI 2198 szerint, ami 60 munkafolyamat per órát jelent).

Más járművekkel összehasonlítva azok fogyasztása egyértelműen nagyobb.

 

Új hidraulikus szivattyú: az olajellátás szükséglet szerint történik

Több oka van ennek a rekordnak: Az alapvető hibridkoncepciók megvalósulásától eltekintve egyrészt egy már optimális fogyasztású, nagy szériában gyártott ipari motort alkalmaznak. Másrészt a Still egy szabályzó szivattyúval ellátott hidraulikus rendszert fejlesztett ki, amely igény szerint és nem állandóan juttatja az emelő- és fékrendszerbe az olajat. Harmadrészt a hajtóművezérlés egy optimális szabályzóval dolgozik, amely a belsőégésű motor fordulatszámát minden egyes vezetési szituáció szerint az előrelátható leggazdaságosabb módon állítja be – hasonlóan a 6. fokozatban történő haladáshoz. Pozitív mellékhatás: halkabbá válik.

 

A Still a TCO nézőpontjából is javította az RX 70-re vonatkozó karbantartási koncepciót a többi korábbi modellel szemben. Az intervallumot 500-ról 1.000 üzemórára tudták növelni. A kevesebb olajfogyasztásnak köszönhetően a hidraulika karbantartási intervallumát 3.000-ről 6.000 órára hosszabbították meg. Összességében ebből kifolyólag a karbantartási költség is csökken. Emellett érdemes figyelembe venni, hogy az üzemszüneti időt, s ezzel együtt az intralogisztikai folyamatban fellépő zavarokat is el lehet kerülni, ez újabb haszon, amit a berendezés jobb használhatósága nyújt.

 

Próba: legjobb teljesítmény legnehezebb megterhelésnél

 

Egy intenzív próba során az RX 70 bebizonyította alkalmasságát a legnehezebb üzemi körülmények között is. Tokozott menetmotor és generátor, megnövelt hűtő a nagyobb teljesítmény érdekében, zárt és karbantartást nem igénylő olajban futó lamellásfék és egy hidraulikusan működő levegőztető gondoskodik a különlegesen robosztus felépítésről, amely az RX 70-t úgy öntözésre és papír-újrahasznosításra, mint sóbányamunkálatokra és építőanyag-szállításra is alkalmassá teszi. . És a részletek terén is azt képviseli az RX 70, amiben már elődei is kitűntek: vízálló csatlakozások, bordás csőburkolatú kábelkötegek, vagy a vezérlésszámláló csak néhány példa arra, ami évek óta a Still targoncáinak minőségét fémjelzik.

 

Teszttraktor: kiváló kilátás minden irányban

Új normákat állított fel a Stil a targoncákban kialakítandó munkavégzési hely terén. Az RX 70 kifejezetten jó látási viszonyokat nyújt minden irányban. Egy kilátási tesztben az ADAC mérési eljárása szerint minden tesztelt jármű közül a legjobb eredményt érte el. A mélyen lehúzódó szélvédő és a műszerek és kezelő szervek kedvező elhelyezése lehetővé teszi a villára és az útszakaszra történő zavartalan rálátást. A keskeny tetőcsík És a nagy, biztonsági üvegből készült tetőablak gondoskodik a felemelt terhekre és a magasan lévő polcokra történő szabad rálátásról. A hátsó területek érdekében az ívesen kialakított ellensúlyt a lehető legalacsonyabbra tették.

 

Az RX 70 vezetőülése kényelmes és a lábak számára különlegesen nagy helyet alakítottak ki. A további kényelmet szolgálja az elasztikus vezetőkabin és a rugalmas, minden vezető számára egyénileg beállítható ülés. Minden funkciókar kezelőbarát, a kormányoszlopot áthelyezték a baloldalra, mivel a legtöbbször balkézzel kormányoznak. Ergonómiai szempontokat követ a kis kormánykerék és a pedálok lapos elhelyezése is, hogy kényelmesen tarthassák kezüket és lábukat a vezetők, és így a lehető legkisebb legyen azok mozgatásához szükséges erő. A kabin felszerelése, a fűtés, az állítható ülés a cd-vel ellátott rádió mind-mind a kellemes munkakörülmények biztosításáért gondoskodnak. Ahogy a mottó is szól: A Still targoncái örömöt visznek a munkába.

 

Ahogyan a Still minden új modelljét, úgy az RX 70 –et is modulárisan Építették meg, úgy hogy minden vevői igény kielégíthető legyen. Nem csupán különböző teljesítményű motorok és teherbíró-képesség közül lehet választani, hanem különböző emelőszerkezetek és emelési magasságok, kabinkialakítások és elektromos felszerelések állnak rendelkezésre.